Survey the satisfaction of inpatients at 108 Military Central Hospital in 2017

  • Bùi Tuấn Khoa Bệnh viện Trung ương Quân đội 108
  • Nguyễn Thanh Bình Bệnh viện Trung ương Quân đội 108
  • Lê Hữu Lự Bệnh viện Trung ương Quân đội 108
  • Nguyễn Đăng Tùng Bệnh viện Trung ương Quân đội 108
  • Tạ Việt Khôi Bệnh viện Trung ương Quân đội 108

Main Article Content

Keywords

Hospita, quality of service, inpatient, level of satisfaction

Abstract

Objective: Assess satisfaction and find out some factors related to the satisfaction of inpatients in 108 Military Central Hospital in 2017. Subject and method: A cross-sectional study design was employed, with structured interviews with 443 inpatients during August 2017, using survey form proposed by Ministry of Health. Result: The proportion of patients satisfied with the service of the hospital is 91.1%, the hospital has met 90.7 ± 11% compared with the expectations of patients before treatment, and 76.2% of patients assessed that the treatment has been response more than 80% of their initial expectations. Patients with age from 20 to 40 had satisfaction points significantly lower than that of patients with other ages; patients with surgery diseases had had satisfaction points significanltly lower than that of patients with internal diseases. Conclusion: Services of 108 Military Central Hospital have met the needs of inpatients with a satisfaction rate of 91.1%.

Article Details

References

1. Bộ Y tế (2013) Xác định phương pháp đo lường sự hài lòng của người dân đối với dịch vụ y tế công. Quyết định số 4448/QĐ-BY ngày 06 tháng 11 năm 2013.
2. Dương Duy Lương (2016) Khảo sát hài lòng người bệnh và nhân viên y tế. Online, from
http://qpsolutions.vn/cgibin/Document/Tong%20quan%20khao%20sat%20HLNB_Dr%20Luong%20151110.pdf.
3. Ngô Thị Ngoãn (2002) Kết quả nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh tại các khoa Khám bệnh của 5 Bệnh viện khu vực Hà Nội và các tỉnh. Kỷ yếu các đề tài nghiên cứu khoa học tại Hội nghị Khoa học Điều dưỡng Toàn quốc lần thứ Nhất, tr. 20-22.
4. Nguyễn Thị Hồng Thái và cs (2009) Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về thái độ giao tiếp của nhân viên y tế và các yếu tố liên quan tại Bệnh viện Lao và Bệnh phổi Trung ương. Bệnh viện Phổi Trung ương, Hà Nội.
5. Nguyễn Đức Thành (2006) Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh nội trú về chất lượng dịch vụ chăm sóc sức khỏe tại các bệnh viện tỉnh Hòa Bình. Báo cáo kết quả đề tài cấp cơ sở. Trường Đại học Y tế Công cộng, Hà Nội.