Assessment of the satisfaction of outpatients at 108 Military Central Hospital in 2017

  • Bùi Tuấn Khoa Bệnh viện Trung ương Quân đội 108
  • Nguyễn Thanh Bình Bệnh viện Trung ương Quân đội 108
  • Nguyễn Thị Thùy Linh Bệnh viện Trung ương Quân đội 108
  • Lê Thị Quế Bệnh viện Trung ương Quân đội 108
  • Vương Đức Luận Bệnh viện Trung ương Quân đội 108

Main Article Content

Keywords

Hospital, quality of service, outpatient, level of satisfaction

Abstract

Objective: Assess satisfaction and find out some factors related to the satisfaction of outpatients in 108 Military Central Hospital in 2017. Subject and method: The study was conducted on 234 outpatients at the General Outpatient Department of the 108 Central Military Hospital in August 2017. A cross-sectional study design was employed, with structured interviews with 234 outpatients during August 2017, using survey form proposed by Ministry of Health. Result: the proportion of patients satisfied with the service of the hospital is 83.1%, the hospital has met 88.96 ± 13.49% compared with the expectations of patients before treatment, and 75.2% of patients assessed that the treatment has been response more than 80% of their initial expectations. Female patients satisfaction points significanltly lower than that of male patients. Conclusion: Services of 108 Military Central Hospital have met the needs of outpatients with a satisfaction rate of 83.1%.

Article Details

References

1. Bộ Y tế (2013) Xác định phương pháp đo lường sự hài lòng của người dân đối với dịch vụ y tế công. Quyết định số: 4448/QĐ-BY, ngày 06 tháng 11 năm 2013.
2. Dương Duy Lương (2016) Khảo sát hài lòng người bệnh và nhân viên y tế. Online, from http://qpsolutions.vn/cgibin/Document/Tong%20quan%20khao%20sat%20HLNB_Dr%20Luong%20151110.pdf.
3. Ngô Thị Ngoãn (2002) Kết quả nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh tại các khoa Khám bệnh của 5 Bệnh viện khu vực Hà Nội và các tỉnh. Kỷ yếu các đề tài nghiên cứu khoa học tại Hội nghị Khoa học Điều dưỡng Toàn quốc lần thứ Nhất, tr. 20-22.
4. Nguyễn Thị Hồng Thái và cộng sự (2009) Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về thái độ giao tiếp của nhân viên y tế và các yếu tố liên quan tại Bệnh viện Lao và Bệnh phổi Trung ương. Bệnh viện Phổi Trung ương, Hà Nội.
5. Phạm Nhật Yên (2008) Đánh giá sự hài lòng của NB về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh tại Khoa Khám bệnh theo yêu cầu Bệnh viện Bạch Mai. Luận văn Thạc sỹ Y tế Công cộng. Đại học Y tế Công cộng, Hà Nội.