Evaluating satisfaction of injured patients with nursing care after surgery at 108 Military Central Hospital in 2019

  • Chung Ta Duc 108 Military Central Hospital
  • Kham Tran Quoc Thang Long University

Main Article Content

Keywords

Satisfaction, injured patient, nursing care

Abstract

Objective: To determine satisfaction of injured patients with nursing care after surgery at 108 Military Central Hospital, in 2019. Subject and method: We conducted a cross-sectional study, used modified SERVQUAL as the survey instrument. The data was collected from 117 injured patients after surgery. Result: The study showed Cronbach’s alpha was 0.9523. The highest mean score in tangibles domain (ranged 4.74 to 4.87) and while the lowest mean score in assurance domain (ranged 4.15 to 4.51) and total mean score was 98.19 ± 13.05, of which, 87.18% patients were satisfied with quality of the nursing care. The analysis found gender, waiting time for surgery, surgery classification and insufficient nursing practice before surgery affected on total score of the instrument (p<0.05). Conclusion: Overall perceived service quality of nursing care among injured patients after surgery in 108 Military Central Hospital was very good.

Article Details

References

1. Cấn Mạnh Hùng (2018) Sự hài lòng và một số yếu tố liên quan của người bệnh đang điều trị nội trú tại Bệnh viện Quân Y 105 năm 2018. Luận văn Thạc sỹ Y tế công cộng, Trường Đại học Thăng Long.
2. Nguyễn Dung và cộng sự (2010) Đánh giá tình hình mắc và chết do tai nạn thương tích giai đoạn 2005-2008 tại 12 xã thuộc tỉnh Thừa Thiên Huế. Tạp chí Y học thực hành số 699+700/2010.
3. Phạm Ngọc Hưng (2017) Đánh giá của khách hàng về chất lượng dịch vụ sàng lọc chẩn đoán trước sinh tại Bệnh viện Phụ sản Hà Nội, năm 2017 và một số yếu tố ảnh hưởng. Luận văn Thạc sỹ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y tế Công cộng, Hà Nội.
4. Trần Thị Tú Anh (2018) Thực trạng thực hiện quy trình chăm sóc sản phụ, sơ sinh sau mổ lấy thai và đánh giá của người bệnh về chất lượng dịch vụ tại khoa Sản Bệnh lý - Bệnh viện Phụ sản Trung ương năm 2018. Luận văn Thạc sỹ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y tế Công cộng.
5. Vũ Thị Tú Uyên (2017) Nghiên cứu sự hài lòng của người chăm sóc trẻ và một số yếu tố ảnh hưởng tại Khoa Khám bệnh, Bệnh viện Nhi Trung ương năm 2017. Luận văn Thạc sỹ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y tế Công cộng.
6. Schoenfelder T, Klewer J, and Kugler J (2011) Determinants of patient satisfaction: A study among 39 hospitals in an in-patient setting in Germany. Int J Qual Health Care J Int Soc Qual Health Care 23(5): 503-509.
7. WHO (2014) World health statistics.
8. Ogunnowo BE, Olufunlayo TF, and Sule SS (2015) Client perception of service quality at the outpatient clinics of a General hospital in Lagos, Nigeria. Pan Afr Med J 22.
9. WHO (2008) The global burden of disease.