The satisfaction of inpatients about food supply situation and some related factors at Department of Nutrition in 108 Military Central Hospital

  • Nguyễn Thị Hà Thu Trường Đại học Y Hà Nội
  • Nguyễn Đình Phú Bệnh viện Trung ương Quân đội 108
  • Trần Thị Phương Hoa Bệnh viện Trung ương Quân đội 108
  • Trần Thị Phúc Nguyệt Trường Đại học Y Hà Nội
  • Nguyễn Công Thành Bệnh viện Trung ương Quân đội 108
  • Trần Thị Hà Bệnh viện Trung ương Quân đội 108
  • Lê Thanh Hùng Bệnh viện Trung ương Quân đội 108

Main Article Content

Keywords

Patient satisfaction, hospital food services

Abstract

Objective: Describe the satisfaction of inpatients about providing catering pathology at the 108 Military Central Hospital and the factor involved in 2017. Subject and method: Descriptive study of transverse, advancing research on 252 patients treatment at the 108 Military Central Hospital from February to May in 2017. Result: The rate of patients using medical ration in hospitals accounted for 71.8% is pretty high. 70.3% of patients of general satisfaction about the results achieved following the use of ration physical illness than expected is the highest, accounting for 81.5%, satisfied about origins 82.9%, satisfied about how the lowest food processing accounted for 39.8%. Not long about pathological ration temperature 21.5%; processing 19.9% and 14.9% taste. Conclusion: 108 Military Central Hospital was interested in the treatment of nutritional problems and initially met the needs of the patient, however, the need to improve the quality of detail pathological mechanism.

Article Details

References

1. Bộ Y tế (2013) Quyết định 6858/QĐ-BYT, Bộ tiêu chí chất lượng bệnh viện Việt Nam. Hà Nội, Phiên bản 1.0.
2. Bộ Y tế (2016) Quyết định 4858/QĐ-BYT, Bộ tiêu chí chất lượng bệnh viện Việt Nam. Hà Nội, phiên bản 2.0.
3. Bộ Y tế (2011) Thông tư 08/2011/TT-BYT, Hướng dẫn về công tác dinh dưỡng, tiết chế trong bệnh viện. Hà Nội, tr. 1-2.
4. Trần Thị Phúc Nguyệt, Phạm Văn Khôi (2011) Tình trạng dinh dưỡng của bệnh nhân đái tháo đường và thực hành nuôi dưỡng, tư vấn dinh dưỡng tại Bệnh viện Bạch Mai. Tạp chí Nghiên cứu Y học, tập 77, số 6, Bộ Y tế - Trường Đại học Y Hà Nội, tr. 118-123.
5. Lại Thị Minh Hằng, Trần Thị Phúc Nguyệt (2009) Thực trạng sử dụng dịch vụ ăn uống tại Bệnh viện Bạch Mai. Y học thực hành, số 643, Bộ Y tế, tr. 45-49.
6. Nguyễn Văn Út và cộng sự (2008) Sự hài lòng của bệnh nhân nội trú về tình hình cung cấp thức ăn của Khoa Dinh dưỡng tại Bệnh viện Nguyễn Tri Phương năm 2008. Tạp chí Y học thành phố Hồ Chí Minh, năm 2010 - Tập 14 - Số 2, tr. 115.
7. Thang đo Likert
, truy cập ngày 1/5/2017.
8. Abdelhafez AM, Qurashi LA, Ziyadi RA et al (2012) Analysis of factors affecting the satisfaction levels of patients toward food services at General Hospitals in Makkah, Saudi Arabia. Am J Med Med Sci 2(6): 123-130.
9. Fernando GHS and Wijesinghe CJ (2016) Patient perceptions on hospital food service at Teaching Hospital, Karapitiya. Galle Med J 20(2).